Opća pravila dijeta

Rate this post

Svi smo barem jednom u životu odlučili ići na neku dijetu kojih danas ima u izobilju. Bilo da se radi o tome da se ne osjećate dobro u svome tijelu ili želite ući u komad odjeće koji vam je prije nekoliko godina stajao kao saliven – dijeta je bila prva stvar koja vam je padala na pamet. U današnje vrijeme nas gotovo svakodnevno bombardiraju novim dijetama, svaki puta obećavajući instant rezultate koji dođu preko noći.

S vremenom smo naučili da ne postoji dijeta koja naše kilograme topi bez ikakve naše dodatne intervencije (tjelovježba, raznovrsna prehrana, kretanje), ali smo zasigurno isprobali dovoljan broj dijeta da možemo izvući zajedničke karakteristike svih dijeta. U nastavku pročitajte općenita pravila dijeta koje donose brze rezultate, što ne znači da vaš dodatni angažman neće biti potreban.

Opća pravila dijeta

Polagano mršavljenje​ –

među prvim stvarima koje smo usvojili kada je u pitanju uspješna dijeta je skidanje kilograma sporijim tempom. U redu je izgubiti kilogram tjedno, ali ukoliko dođe do toga da gubite više od toga na tjednoj bazi, znači da osim vode i masnoće gubite i mišićno tkivo što vam nije u cilju.

Ukidanje šećera, ali ne i masti​ –

nutricionisti se slažu da se treba smanjiti količina unosa šećera u organizam te ga zamijeniti stevijom ili sličnim preparatima. Često smo u zabludi pa si uskraćujemo i masti, ali to je početnička pogreška. Masti su prijeko potrebne našem organizmu za razvoj i pravilan rad, a osim toga pridonose osjećaju sitosti. Ako imate prehranu koja ne sadrži masti, zasigurno se osjećate umorno i razdražljivo, a kilogrami su zalijepljeni na vas i ne idu nikuda.

Svaki dan započnite doručkom ​–

od malena nas uče da je doručak najvažniji obrok u danu, a nutricionisti tu pjesmu ponavljaju i danas. Doručak bi trebao obilovati kvalitetnim proteinima, zdravim ugljikohidratima i dobrim mastima. Važno je opskrbiti svoje tijelo i organizam kvalitetnim namirnicama jer su one poput goriva koje nas pokreće, a jutarnje gorivo je gotovo pa najvažnije jer uz pomoć njega obavljamo sve jutarnje zadatke. Kao primjere dobrih doručaka možemo izdvojiti žitne pahuljice s voćem koje možete jesti ili s mlijekom ili s jogurtom i tvrdo kuhana jaja s nekom laganom salatom. Orašasti plodovi su izvrsne zdrave grickalice koje možete grickati u pauzama na poslu, a opskrbit će vas energijom i potrebnim dobrim mastima.

Redovito jedite manje obroke ​–

sve dijete se slažu i u ovoj stvari – redovni, raznovrsni i planirani obroci su ključ ka skidanju kilograma. Potrebno je jesti 5 do 6 puta u danu, a doručak, ručak i večera su većini nas jedini obroci koje pojedemo tijekom dana te zaboravimo na međuobroke koji su izuzetno bitni kako bi nas opskrbili energijom. Međuobroci ne trebaju biti komplicirani već zdravi i raznovrsni. Uvijek možete pojesti neku voćku, šaku orašastih plodova, smoothie ili možda tvrdo kuhano jaje.

Novi način života ​–

kao što smo već napomenuli, niti jedna dijeta ne donosi rezultate sama za sebe već je potrebno mijenjati i neke stvari kod nas samih. Najčešće su to odluke vezane uz vježbanje i kretanje ili odluke vezane uz promjenu prehrane. Bitno je naglasiti da ne nasjedate na čarobne napitke koji garantiraju zatezanje kože ili preparate zbog kojih još brže možete skinuti kilograme. Sve možete napraviti i sami, samo je bitno imati malo volje i čvrsto odlučiti da želite promjenu.

Novi način života ​–

Prestanite brojati kalorije ​–

jedno vrijeme su bile vrlo popularne dijete koje su se bazirale na određenom dnevnom unosu kalorija. Mogli ste vidjeti mnogo djevojaka i žena kako bjesomućno računaju i zbrajaju koliko su kalorija pojele taj dan, imaju li “prostora” za još jedan obrok… To je vrlo loš način za skidanje kilograma koji nije dugoročan. Naravno da ćete na dijeti izbjegavati hranu koja ima mnogo kalorija, ali nećete ići okolo s blokićem i olovkom računajući svaki vaš zalogaj. Zapamtite, ključ skidanja kilograma je u raznovrsnoj prehrani.

Izbjegavajte gotovu hranu ​–

često u trgovinama znamo posegnuti za nekom gotovom hranom koju je potrebno samo podgrijati ili kuhati nekoliko minuta. Takvi proizvodi su puni kemikalija i nezdravih sastojaka za koje zaista nema potrebe da unosite u svoj organizam. Ako želite jesti lazanje, radije ih napravite sami kod kuće gdje možete neke sastojke zamijeniti sa zdravijim varijantama. Ista stvar vrijedi i za pizzu, tjestenine, juhe… Ako neki obrok ne možete napraviti sami kod kuće, onda nemojte ni uzimati gotovu varijantu tog obroka.

Proteini, proteini, proteini ​ –

proteini su ključni u dijetalnoj prehrani, ali i prehrani općenito. Proteini drže šećer u organizmu pod kontrolom i pomažu pri izgradnji mišićne mase što će vam biti vrlo bitno kada počnete s tjelovježbom ili treningom. Neke od namirnica koje su bogate proteinima su jaja, pileća prsa .bademi (za ravan trbuh), zob, svježi zrnati sir, grčki jogurt, brokula, mlijeko…

Za koju god dijetu se odlučite, imajte ove smjernice na umu. Dijeta koja zagovara samo jednu vrstu namirnice ili zabranjuje neku drugu namirnicu nije dobra. Takvi ekstremi automatski podrazumijevaju neravnomjernu i neuravnoteženu prehranu koja je bitna kako bi naš organizam uvijek bio uravnotežen i na taj način radio ispravno. Naravno da ćete pripaziti na unos šećera ili ugljikohidrata, ali to ne znači da ćete ih u potpunosti izbaciti iz svoje prehrane.

Ne zaboravite da osim praćenja dijete imate zadatak i promijeniti sklop u svojoj glavi. Ako ste na dijeti bez ikakve promjene u načinu življenja, kilogrami koje izgubite vratit će se i progoniti vas poput zloduha. Ne morate se mijenjati iz temelja, dovoljno je uvesti šetnje po sat vremena svaki dan. Zgrabite prijateljicu pod ruku ili izvucite bolju polovicu iz kuće i krenite u šetnju prema boljem i zdravijem životu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here