Listu stvari o fitnessu koje gotovo sigurno niste znali

Rate this post

Svi smo čuli za tu novu vrstu aktivnosti koja je poharala cijeli svijet poput tsunamija, a još uvijek nismo sigurni što je to točno fitness. Fitness je najmasovniji način provođenja slobodnog vremena, što u broju ljudi, što u količini novca koji se zaradi. Fitness možemo promatrati u dvije kategorije – fitness kao stanje i fitness kao usluga.

Kada govorimo u fitnessu kao stanju, to podrazumijeva stanje optimalne kvalitete tjelesnog i mentalnog sustava te spremnost i sposobnost obavljanja svakodnevnih aktivnosti. Glavne zadaće fitness aktivnosti su smanjenje rizika od bolesti te poboljšanje kvalitete života. Smatra se da je svaka četvrta osoba na svijetu nedovoljno aktivna, a bavljenje fizičkom aktivnošću podiže raspoloženje, utječe na naše poimanje nas samih te vrlo često učvršćuje međuljudske odnose.

Fitness kao usluga podrazumijeva prostore, studije i klubove u kojima se ljudima pruža mogućnost obavljanja neke tjelesne aktivnosti te stoga bilo koji centar koji to pruža možemo zvati fitness centrom. Zdravstveno usmjereni fitness je posebna grana fitnessa kao usluge koja promiče aktivnost te za cilj mora imati smanjenje rizika od bolesti te poboljšanje kvalitete života.

Listu stvari o fitnessu koje gotovo sigurno niste znali

Sada kada smo se malo podsjetili što je to točno fitness, donosimo vam listu stvari o fitnessu koje gotovo sigurno niste znali.

  • Plivanje ispod vode jedina je aktivnost u kojoj trebate zadržavati dah kako biste ispunili vježbu
  • Kada bi čovjek mogao pokrenuti SVE mišiće u tijelu istovremeno, mogao bi podići težinu od 22 tone
  • Neredovito vježbanje i fizička aktivnost može smanjiti snagu vaših mišića do 80%, i to sve do 65.godine
  • Naša tijela, iako savršeno podmazani strojevi, su i robovi navika. Što više vježbamo, to se više naše tijelo navikava trošiti masnoću umjesto da ju pohranjuje za crne dane
  • Ples je izvrsna aktivnost kojom podižete svoju kardiovaskularnu sposobnost, isto kao da se bavite nekim drugim malo manje zabavnim aktivnostima
  • Partner za vježbu je pola vježbe. Ukoliko imate neaktivnog partnera, velika je šansa da ćete i vi biti neaktivni. Zato je potrebno naći nekoga tko je jednako, ako ne i više, motiviran. Osoba koja se želi baviti vježbanjem će vam zasigurno biti vjetar u leđa i motivacija za daljnji rad
  • Ako ste primjetili da ste loše volje ili mrzovoljni, bavljenje nekom aktivnošću će vam pomoći u borbi protiv toga. Dokazano je više puta da vježbanje podiže raspoloženje. Isto tako, ukoliko imate negativnih emocija i energije, vježbanje vam može dobro doći kao ispušni ventil, npr.trčanje ili plivanje.
  • Dobra vijest za pripadnice ljepšeg spola – redovito vježbanje smanjuje simptome PMS-a. Vjerujemo da je to dobra vijest i za pripadnike malo manje ljepšeg spola 🙂
  • Najbolje vrijeme za vježbanje ne postoji. Tj., postoji, ali to nije nešto što su propisali stručnjaci ili fitness treneri. Najbolje vrijeme za vježbanje je onda kada ste vi za to raspoloženi. Ako osjetite da vam tijelo traži fizičku aktivnost, ne morate čekati određeni sat ili dio dana; vježbajte kada se vama vježba.
  • Ako imate poteškoća sa spavanjem, pokušajte prije spavanja otići na kratko trčanje ili u dužu šetnju. Bavljenje aktivnošću poboljšava kvalitetu sna.
  • Jutarnja tjelovježba je vrlo bitna; tokom jutarnjeg vježbanja troši se 20% masti i izlučuje se velika količina hormona sreće
  • Prosječna osoba u životu prehoda 115 000 km !
  • Vježbanjem na prazan želudac trošimo mišićnu masu, a ne salo stoga je vrlo važno jesti prije treninga

Sada kada ste naučili nešto novo, vrijeme je da razbijemo i predrasude koje okružuju fitness. Zasigurno ste bili uvjereni u neki od ovih mitova:

Potrebni su sati u teretani kako biste održali svoju figuru

Dovoljno je 30 minuta intenzivnog treniranja kako biste održavali svoju figuru. Više se ne možete skrivati iza nedostatka vremena za vježbanje – 30 minuta u danu svi možemo izdvojiti za trčanje ili teretanu.

Ako vas tijelo ne boli, ne vježbate dovoljno

Ovo ne može biti netočnije jer ukoliko vas nešto boli, to znači da nešto radite krivo. Nemojte forsirati određeni položaj ili pokret samo zato jer vas boli i jer mislite da tako aktivirate mišiće. Na taj način postoji velika šansa da ozlijedite mišić ili ligament, a tu bol i oporavak ne želite iskusiti.

Ako vas tijelo ne boli, ne vježbate dovoljno

Trbušnjaci čine vaš trbuh ravnim

Trbušnjaci će vam pomoći da oblikujete vaše mišiće, ali oni ne sagorijevaju masne naslage. Dakle, uz trbušnjake potrebno je i vježbanje kako biste dobili trbuh o kakvom sanjate (npr. aerobik vježbe)

Ne treba vam osobni trener

Mi smo se najviše iznenadili ovim mitom jer smo bili uvjereni da nam ne treba osobni trener kako bismo mogli vježbati. Naravno, u teretani ćete uvijek naći nekoga tko je voljan pomoći i pokazati, ali njegova stručnost je ništa naspram one koju ima trener. Osobni trener je tu da vam pokaže pravilno izvođenje vježbi  i kako bi se pobrinuo da prilikom vježbanja ne dođe do nikakvih ozljeda.

Nemate dobre gene za vježbanje

Ovo je izlika koja je davnih dana trebala biti izbačena s liste izlika svih ljudi koji se ne bave fizičkom aktivnošću. Svako tijelo ima mogućnost da bude čvrsto, definirano i zdravo. Nema veze što vam je baka Mara bila pretila ili što stric Jakov ima slabe ruke. Svi smo odgovorni za svoje živote i svoja tijela; trebamo uzeti stvari u svoje ruke i reći ne lijenosti i ne izlikama.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here